tisdag 3 februari 2009

minabibliotek.se

Så!

Nu ska vi kopplas samman med giganten minabibliotek.se.

Vi diskuterade detta under fredagens möte på Mekka och alla var för. Jag hoppas att de som inte var på plats håller med. Idag satt jag och Vicky på ett möte med redaktören för minabibliotek.se, Jenny Eklund, samt några bloggentusiaster ytterligare (gemensam nämnare: bok och bibliotek, självfallet). Vi drog upp lite riktlinjer och Jenny Eklund presenterade hur hon hade tänkt sig det hela.

Vi kommer inte att behöva ändra på något- vi behåller bloggformen, skriver om det vi vill osv, men vi kommer att återfinnas under minabiblioteks sidor med allt vad det innebär. En liten banner vill de också sätta på vår sida och det gick vi med på, så länge den matchar vår syrenlila färg (vilken jag minns att jag valde en morgon i maj när jag utanför fönstret hade min lila syrenhäck prunkande av de smått vulgära hängena).

Spännande! Om det nu finns någon liten liten bokcirkeldeltagare som ännu inte har tagit steget ut i Sex böcker och en film-bloggandet är det hög tid nu!

Inga kommentarer: