onsdag 4 februari 2009

Tema Jane Austen


Vi som blev kvar på Mekka bestämde att vi nästa gång skulle läsa varsin bok av Jane Austen. Jag valde Stolthet och fördom och Anna-Lena Mansfield Park. Ni andra kan ju välja fritt (självklart får man ta vilken man vill även om två läser samma) men det är ju roligt om vi läst lite olika. Detta kan lätt bearbetas med filmen Jane Austen bookclub om man känner för det. Dessutom kan jag rekommendera denna temasida på en av mina favvosajter: http://www.dagensbok.com/specialer/austen.asp


Sen måste jag bara säga att finns det någon som kan gestalta Mr Darcy i vår tid så är det absolut Colin Firth. Allt annat går fetbort. För övrigt sitter jag just nu och tröstdricker KAFFE (märk väl) och sörjer över att Silvias burk fått ett hål. Fundera på den ni!!!





1 kommentar:

Jenny sa...

Colin. Colin Colin Colin. Inget mer behöver sägas. Men han är min. MIN! MIIIIN!!!!