tisdag 17 juni 2008

första träffen med nya bokcirkeln

vi väljer mekka som bas. under den stora tavlan med guldram. i skinnfåtöljer som gjorda för bibliotekariebakar. vi träffas var sjätte vecka. vi läser en huvudbok gemensamt men tar med oss andra titlar. vi tänkte oss att det då skulle vara minst en ungdomsbok bland dessa men det visade sig bli huller om buller och det blev vi nöjda med tror jag?

vi enas om att detta är ren och skär kompetensutveckling. vi enas om att det är roligt med historier. vi enas om att det är fantastiskt med film. och enade vi stå.

funkar det med syrenlila undrar jag. annars är det väldigt lätt att ändra färger och teman på bloggen, utan att något försvinner. jag är inspirerad av vår syrenhäck serni, som så svulstigt och otrimmat breder ut sig utanför och jag kan känna den dofta genom fönstret.

ni är, ense eller oense om färgval, hjärtinnerligt välkomna hit och jag hoppas att vi även kan föra våra litterära diskussioner här. vad tycker vi om filmerna t ex vi så generöst fick låna av a-k? en spontan reaktion på sonya hartnetts böcker? något annat vi vill delge varandra - välj och vraka bland allt vi gömt i våra belästa hjärtan. sortera inte! bara vräk ut, fundera inte så mycket.

ni har nu i era e-postlådor inloggningsuppgifter till vår bokcirkel-blogg. den är öppen att läsa för andra så länge vi vill det. men framför allt är den öppen för sju bokcirkeldeltagare: sex böcker och en film.

/jenny

1 kommentar:

Michail B. sa...

Jag sitter just nu bland mygg och hägg i världsmetropolen Hjoggböle - ni vet där P O Enquist, Anita Salomonsson m fl såg dagens ljus - och med sommarnattljus utanför fönstret sitter jag och beundrar Jennys syrenlila upplägg för vår fantastiska sajt. Jag bara ÄLSKAR namnet och så vill jag lära mig allt om bloggar - NU! Kommer snart till Flurkis, Jenny. Sov gott! Vicky