tisdag 24 juni 2008

Gott och blandat

Vad roligt med en blogg!!

Jag ser absolut fram emot att läsa "Skumtimmen", jag har hört så mycket bra om den boken! (Kanske inte skulle säga det, alltid när man har hört att en bok ska vara så himmmmmla bra, så blir den bara sådär när man läser den.)

En bok som ni bara MÅSTE läsa är "Jonathan Strange och Mr Norell" av Susanna Clarke. Jag läste den för c a två år sedan och den boken var så fängslande.
Tänk er en svart bok, även svart på papperets kanter och fylld med teckningar á la Dickens roman. England, 1800-talet, två magiker. De ska återinföra magin till England och det hela blir en duell med magins förtecken. Fantastiskt bra!!! Den ska även bli film snart och i den biosalongen kommer jag definitivt att sitta :)

Om ni vill läsa en fantastiskt rolig bok i sommar, läs "Confederacy of dunces" (Dumskallarnas sammansvärjning" av John Kennedy Toole. Han fick inte boken utgiven under sin livstid, utan det var hans mamma som idogt tjatade på bokförlagen. Voila! Efter hans död blev den en smash hit. Och så underbart fantastiskt rolig. Den enda boken jag faktiskt skrattat högt i offentliga sammanhang när jag har läst den. Bara det är ju ett bra betyg :)

Jag ser fram emot boktips från er alla nu inför sommaren!

Anna-Karin

1 kommentar:

Jenny sa...

japp, så har jag fått storyn om j strange och ska läsa även den i sommar!