söndag 7 december 2008

Med en motorcykelpolis som åskådare (Jennys vackreman going lego) avhandlades Joyce Carols Oates skapelser i en stimmig cafémiljö. Eftersom hela bokcirkeln samt bloggen till huvuddelen utgörs av verksamma samt engagerade och begåvade bibliotekarier uttrycker härmed cirkelns enda bildlärare sin tacksamhet över att få vara med i gänget. Min utställare Annalena hade i vanlig ordning läst mer OATES än vad jag hade gjort..min framtida elevarbetsutställare Jenny visade sig ha läst massor......jag hänger i eda, dvs i bakvattnet. Om jag har förstått saken rätt redovisar vi varsin favoritbok eller favoritförfattare på nästa möte. Det kommer att bli en utmaning kan jag tänka mig. Jag kommer att få ytterst svårt att välja en bland alla. Mitt julklappstips till er som inte närvarade på senaste möte utgörs av Gustaf Frödings samlade dikter vilken finns utgiven i pocketvariant. Till denna inhandlar man även skivan "Gustaf Fröding" som Herr T och hans spelmän gett ut. Den finns numera på cd och innehåller 39 dikter med musik av Torgny Björk. När träffas vi nästa gång??????
För övrigt är jag, i dessa tider, enormt avundsjuk på alla er (bibliotekarier) som slipper sätta betyg! Låntagarna går därmed säkra.

CYA all soon/ Hilda

Inga kommentarer: