måndag 22 december 2008

vem hinner läsa under julen?

inte jag i alla fall. eller har julen inte börjat ännu?

mina barn har arbetat sig igen:
-ögoninflammation
-öroninflammation
-lunginflammation
-magsjuka
-helt ordinär snuva, hosta och feber

jag har varit på jobbet två och en halv dag de senaste två veckorna. det kändes som en lättnad när jag insåg att jag inte kommer att sätta min fot på jobbet innan jul. mitt mammajag fick ta överhanden helt enkelt. kanske att mitt bibliotekariejag så smått kommer att fasas in under jullovet.

på två veckor har jag enbart läst: tornrummets hemlighet och skuggporten. när jag utmattad stapplar i säng på kvällarna hångrinar en halv gul sol och den absoluta sanningen om mitt liv som halvtidsindian åt mig men ögonen faller igen ändå. skam den som ger sig. någon gång under jullovet ska de klämmas!

nu vill jag önska er alla en SUPERDUPERJULIG ledighet och en RASANDE ROLIG NYÅRSFEST! julkramar till er alla. (oroa er inte, de smittar inte elektroniskt. eller hur var det nu med virus..?)

Inga kommentarer: