torsdag 18 december 2008

Jonas Hassen Khemiri



Jag hade den äran att närvara vid ett seminarium med Jonas Hassen Khemiri, denna guds gåva till kvinnorna. Han läste lite ur sin nya samlingsbok Invasion och pratade en del om sitt författarskap. Det blev också en hel del prat om hans inhopp i Carin 21 och 30 som han var extremt missnöjd och, som han sade, "ännu inte har bearbetat färdigt". Som grädde på moset läste han en nyskriven novell som var till ett läroboksförlag.

Det var sååå otroligt bra. Han var jätterolig och bra på att prata. Det blev aldrig krystat eller pinsamt. Ett helt igenom lyckat evenemang och jag sörjer er som missade det. Dessutom har jag numera ett signerat exemplar av Montecore liggande på nattduksbordet.

Som parentes undrar jag när nästa träff är. Jag har ju ännu inte lyckats ta mig på en enda men jag hoppas jag ska klara det någon gång.

kram

1 kommentar:

Jenny sa...

ahh, jonas... han har varit hos oss på ersäng faktiskt, när han nästan nyss gett ut ett öga rött. han kunde prata med våra elever kan jag säga, och tilltala även oss äldre med sitt sätt!