lördag 9 januari 2010

Skräckens cirkus



Darren Shan, författarens namne är också huvudperson i boken, tvingas av sitt goda hjärta att bli vampyrens medhjälpare. Precis så heter också filmen som kommer i februari Cirque du Freak: The Vampire's Assistant

Jag läste den igårkväll (men har haft med den på många bokprat, tipsat många elever om den, ha låtsats ha läst den, jag min bedragare!) och den motsvarade mina förväntningar. Jag undrar varför man ännu inte lärt sig att slå mynt av en kommande film? På mitt bibliotek finns den inte inne, dessutom var det kö på den så jag åkte till mitt närbibliotek där jag hittade den under en hög med andra böcker, helt lös och ledig för att följa med hem till mig och min äldsta dotter. Att hjälpa ungdomar till vetskapen om att det ofta finns en bok bakom en film tycker jag är behjärtansvärt!

Den är lättläst och inte alls särskilt läskig, den är klassad uHce vilket förvånar mig då jag personligen var räddare när jag läste böckerna om Spiderwick (Hcf).

När jag kollat klipp på Youtube ser jag fram emot en mysrysig biokväll med det av mina barn som är gammalt nog att se den. Premiär 26 februari i Sverige.

Andra bou-böcker nyligt filmade som jag ser fram emot:



Alice i Underlandet

och förstås: Till vildingarnas land

2 kommentarer:

Vicky sa...

Jag skall se ALLA! Längtar!

Anna-Karin sa...

Alice i underlandet med Jonny Depp som hattmakaren....a dream come true :)