fredag 25 juli 2008

Människohamn

I sommar har jag äntligen läst John Ajvide Lindqvists nya bok, "Människohamn".
Jag är ett riktigt fan sedan tidigare med hans äldre böcker och jag funderade innan jag började läsa, kommer den här att hålla samma klass?
Jag blev helt fast. Det här är den absolut bästa boken jag har läst på flera år, ja den är så bra att den hamnar på min topplista över bästa böcker någonsin någonsin.
Det är ju såklart en skräckroman och om du tycker att spöken eller gengångare som går igen med skuggestalter eller hemska uppenbarelser är kusliga måste tänka om.De absolut mest scary spöken finns i denna bok: två missförstådda tonårspojkar som åker runt i natten på sin flakmoppe och bara kommunicerar med citat av Morrisey översatta till svenska. Jag säger brrrrrrrr.....och då är jag ju ändå en gammal räv i skräckgenren.
Det här är en bok som sitter i flera veckor efter att man har läst den och alla böcker bleknar i jämförelse. Den är så fruktansvärt bra!!
Självklart är mitt enda råd LÄS DENNA BOK!!!

Anna-Karin

3 kommentarer:

Jenny sa...

Vilken bok! Jag lade igen den kvart i ett på natten (hur skulle jag kunna somna mitt i denna orkan av övernaturliga krafter?)... Emellertid måste jag nog få säga... om det går för sig... att jag tyckte att Hanteringen av odöda var bättre? Den här hade så många lösa trådar, oförklariga oförklarigheter liksom, det var så mycket som hängde i luften? Men framhållas skall, ändå, att jag tyckte att den var väldigt väldigt bra. Vi diskuterar mer senare!

Annalena sa...

Den där GB-gubben kommer att förfölja mig!! Och pojkarna som flyttar runt den ... huga!

Annalena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.