onsdag 29 oktober 2008

I vampyrernas tid

Hej hopp alla!

Nu bestämmer vi ett datum banne mig. Vad sägs om fredag 7 september kl 15.30 på Mekka? Då är vi klara till ca 17.00 och alla kan åka hem och gulla med karlar och barn (och jag med katten).



Boken som vi bestämde var Tusen strålande solar av Khaled Hosseini - men skit i det bara ni KOMMER!!!! Jag sätter mig där i alla fall och glor.


Just nu ser jag en grymt bra vampyrserie av det fantastiska filmbolaget HBO (som gjort Six feet under, Deadwood, Carneval m fl) som heter True blood. Jag älskar nämligen vampyrer så Meyers bok ligger nu efter enträga påhopp av Jenny på mitt bord.

Kolla trailern: http://www.canalplus.se/misc/trueblood/SE/index.html

2 kommentarer:

torgust sa...

"Minns i november den ljuva september"!
Jag hittar er blogg när jag till en början förgäves letar efter en blogg som heter vredens barn och puffas för i häftet till DVD-utgåvan av Tillflykt; en mycket fin film med Sara Lidman, David Sandström och Sune Jonssons bilder.
Så har ni lekt med samma filmtitel som jag när ni döpte er blogg. Så bor ni också här i Umeå. Så läser några av er, precis som jag, just nu Tusen strålande solar. Jo, den är ett strå vassare än Flyga drake. Men jag tycker båda böckerna är en smula för distanserade. Svärta och smärta saknas i den skickliga framställningen. Hosseini har inte upplevt det han skriver om in under huden (men jag kan uppskatta hans humor och en tredjedel av boken återstår, så slutomdömet får vänta)
Diverse kul sammanträffanden, hursomhelst!

Jenny sa...

ja verkligen.